مدرسه حکمت

ثاقِبُ الفکر +حُرِّیةُ الفکر+شارِدُ الفکر

مدرسه حکمت

ثاقِبُ الفکر +حُرِّیةُ الفکر+شارِدُ الفکر

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

هرگاه  رابطه انسانها با خودشان و با یکدیگر،رابطه انسانها با طبیعت و رابطه انسانها با خالق یکتا به حد تعادل برسد.آن جامعه پیشرفته می باشد.

جامعه ای سعادتمند است که تمامی آحاد جامعه در فکر سعادتمندی و در پی ارتقای سبک زندگی فردی – اجتماعی خویش بصورت علمی و عملی باشند.


صرف آرزو، نمی تواند پیشرفا دائمی برای جامعه به ارمغان آورد. ترسیم عالمانه و آرمانی منطبق بر واقعیتِ چشم انداز انقلاب اسلامی و حرکت مستمر و هوشمندانه در جهت آن، دو اصل فراموش ناشدنی برای دست یابی به پیشرفت همه جانبه میهن اسلامی خواهد بود.

مسئولیت تحقق چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دوش تمامی افراد جامعه می باشد.هر فردی باید بر اساس استعداد و توانایی های خویش و بر اساس قدرت و اختیار، سنگینی مسئولیت تحقق چشم انداز را بر دوش خود احساس نماید.واقعیت این است که تحقق چشم انداز در گروه این باور است که همه افراد جامعه تکمیل کننده پازل پیشرفت همه جانبه میهن خویش هستند.

قاعده بازی پازل آنست که تمامی قطعات ان باید بنحو صحیح در جای خود قراربگیرند.اگر شخصی سه قطعه پازل را نابجا جاسازی نماید،تصویر درستی بدست نمی آید.پازل حماسه سیاسی با حضور خردمندانه و هوشمندانه احاد جامعه اعم از کارگر،کشاورز،بقال،کارمند،دانشجو،طلبه و... تکمیل شد.تکمیل پازل اقتصادی،فرهنگی و علمی هم همینگونه است.

در تکمیل پازل حماسه سیاسی قدرت بی بدیل آحاد مردم بخوبی شناخته شد و مردم از قدرت رای خویش در خلق حماسه های جاودان و غرور آفرین باخبرو آگاه می باشند اما شاید کمتر از قدرت فرهنگی،علمی،اقتصادی خویش آگاه هستند.

رسالت ذاتی و دائمی حوزه های علمیه و دانشگاهیان آنست که مدافعان سرسخت جمهوریت و اسلامیت در مقوله فرهنگ،اقتصاد، و علم این مرز و بوم باشند و این امر مهم با تبیین ماهیت انقلاب اسلامی در بین آحاد ملت بویژه نزد نوجوانان و جوانان میسر می باشد.

داشتن زندگی سعادتمند و دارای جامعه توانا، تنها در گرو همت آحاد جامعه قابل دست یابی است . تک محوری چه بصورت فردی یا صنفی و حزبی نمی تواند پیشرفت همه جانبه ی برای کشور به ارمغان آورد.متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که  در ادبیات بعضی جوانان کلمه " ولش" آمده است.و تنها حرفی که در قبال مسائل مهم و حیاتی کشور بیان می نمایند کلمه ولش کن و به من چه می باشد.

بیگانگی ولو عده ای معدودی از جوانان از مسائل سرنوشت ساز و مهم وحیاتی کشور باعث تضعیف قدرت درونی ما ایرانی ها می شود و این ضعف خودش را در مسیر پرپیچ و خم و گاه صعب العبور پیشرفت همه جانبه نمایان می سازد.

رسالت حقیقی حوزه و دانشگاه در قبال نوجوانان و جوانان این مرزو بوم آنست که  انسانهایی متعهدو متخصص تربیت نمایند.تا بواسطه فعالیت این دلسوزان متخصص زنجیرهای جهل و نادانی از اذهان عامه مردم شکسه شود و دانایی و توانایی در جامعه گسترش یابد و هر جوان ایرانی مسلمان  که در محیطهای ورزشی،علمی،تجاری،دینی و فرهنگی مشغول فعالیت است باید احساس مسئولیت نسبت به میهن اسلامی را در بین اطرافیانش شعله ور سازد.

نکته پایانی:

هیچ کاری مهمتر از خودسازی و درون سازی میهن خویش نداریم. آرمان ما در قبال میهن عزیز این است که ایران باید کشوری شود که در تمامی زمینه های مهم و حیاتی قدرتمند باشد و زندگی مردم جامعه آن پیشرفت همه جانبه نماید.

اگر بخواهیم شعار راهبردی نه شرقی نه غربی ، اقتصاد مقاومتی ، تکیه بر نیروی و ظرفیت داخلی تحقق عینی پیدا نماید کاری جز مبارزه هوشمندانه و راسخانه با ضعفهای موجود درون و تقویت مستمرانه نقاط قوت درون نداریم.

بهترین خدمت به تمامی مظلومان و طالبان عدالت و عاشقان آزادی و مشتاقان توحید آنست که انقلاب اسلامی پیشرفت همه جانبه ای داشته باشد.

وظیفه فردی و گروهی فرزندان مرز پر گهر آنست که ایران اسلامی را در تمامی زمینه های اعم از سیاست،فرهنگ،اقتصاد،اجتماع و... قدرتمند نمایند.  

در پایان چند نکته ای که می تواند ما را در فعالیت موثر در راستای اعتلای پرچم ایران اسلامی آماده  نماید بصورت کوتاه بیان می شود.

*آشنایی با اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی):

 با مطالعه صحیفه نور و ارائه تحلیل و بررسی بر اندیشه های امام خمینی بهتر می توانیم متوجه شویم که ماهیت و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده است؟ و برای چه امام خمینی(ره) مشقت های این مبارزه را تحمل نمودند؟

تجربه مبارزاتی ملت شریف ایران حاکی از انست که اندیشه های امام خمینی و رهبرمعظم انقلاب حقیقتا پاسدار استقلال،آزادی،جمهوریت و اسلامیت کشور می باشد.

*تشکیل حلقه های دوستانه جهت تبین اندیشهای اسلام ناب محمدی و پاسداشت تمدن ایران اسلامی:

شما می توانید با کمک دوستان خودت و  بر اساس قدرت فکری و مالی خویش حلقه ای دوستانه تشکیل دهد و در آن به مباحث مهم بپردازد.

*سنخیت تام بین هدفهای شخصی و ملی:

 بین هدفهای شخصی و سربلندی ایران اسلامی سنخیت و رابطه ای معقول برقرار نمائیم.اگر هدف درسی،اقتصادی،علمی و دینی خود را با آرمانهای ایران اسلامی پیوند بزنیم قطعا در کمیت و کیفیت حرکت ما تاثیر گذار خواهد بود.

قلبهاتون از یاد خدا نورانی باد.
  • محمدامین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی