مدرسه حکمت

ثاقِبُ الفکر +حُرِّیةُ الفکر+شارِدُ الفکر

مدرسه حکمت

ثاقِبُ الفکر +حُرِّیةُ الفکر+شارِدُ الفکر

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

فردا، یا پس فردا یا سال بعد و بعدتر از آن را نمی دانم

ولی یقینا در سال 1494شمسی،  من در قسمتی از این کره خاکی، زیر تلی از خاک ها آرمیده ام.

گاهی وقت ها باید محکم پا به ترمز زندگی ام بگذارم و از ماشین زمان پیاده شوم و در لامکانی بنشینم و ببینم که کجا می روم!

سوال تکراری است اما مو بر تنمان سیخ می کند؛

 اصلا معلوم هست ما کجای این عالم هستی ایم!؟

 

گاهی اوقات می بینم هرچقدر دایره علم امثال من وسیع تر می شود حالت تکبر و طغیان ما افرون تر می شود ولی واقعیت قضیه این است که امثال من چقدر مسخره زندگی می کنند!

 

معیار خوشبختی عصرما، براساس جفرافیای مکانی است، می گویند اگر غرب باشی خوشبختی و اگر شرق باشی بدبختی ... از ته دل می خندم و می گویم  این تقسیم بندی چقدر مسخره است !

می گویند اگر معیار خوشبختی را بر اساس جغرافیای انسانی تعریف کنیم، آنوقت می بینیم چقدر همه چیز مسخره شده است!

 

در نوجوانی که هیچ شناختی به تاریخ، ماهیت آدمها و... نداشتم همیشه ب سوال بود که چرا قرآن داستان فرعون و نمرود که مال قرنها پیشند، در کتاب قرآن آورده است؟

اما حالا می گویم؛

 بروز ترین، منطبق ترین، گویا ترین داستان متناسب عصر ما، داستان فرعون است.من کاری به هیچ کس ندارم، خودم را که چند روزی رصد کرده ام دیدم که برده ای بیش نیستم! اصلا معلوم هست داری چکار می کنی!

***

می گویند این چند کشور جز ابرقدرتمندان جهانند!!!

براستی اینها قدرت در چه چیز دارند!؟

جز قدرت استثمار و بهره کشی و بردگی

جز قدرت دریدن و چیاولکردن و پاره پاره کردن

شاخصه ابرقدرتهای کنونی عصر ما این است که اینها در

گسترش اخلاق و عمق بخشی انسانیت ناتوان و بی قدرتند!

قدرت اینها در درندگی و وحشی گری است!

بدا به حال عصر ما که قدرتمندان ما در گسترش اخلاق هیچ قدرتی ندارند!

 

می گویم حداقل هم خودم و زندگی ام توسط ابرقدرتها مسخره شده است اما بگذاریم مسخره تر نشویم! شاید این مقدمه ایی باشد برای رهایی!

***

عصر ما عصر نیندیشیدن و شهرت است، بی مخ ها جویا، عاشق و شیدای شهرتند! امثال من می خواهند همه خلا روحی و روانی خویش را با ژست پر نمایند! گویا ما محصور ژست ها گشته ایم!

ای آنانیکه شبیه من هستید برای خدا هم که شده ژست انسانیت بگیریم!

تا فرشتگان به خدا نگویند؛

 برای چه انسان آفریدی!

... سوره مبارکه  بقره آیه 30

آیا کسی را در زمین قرار می دهی که فساد و خونریزی کند؟

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی