مدرسه حکمت

ثاقِبُ الفکر +حُرِّیةُ الفکر+شارِدُ الفکر

مدرسه حکمت

ثاقِبُ الفکر +حُرِّیةُ الفکر+شارِدُ الفکر

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


فرض کنیم؛


فردی شراب فروش است و انواع و اقسام شراب را به نصف قیمت بازار به دست مشتریانش می رساند و حتی برای رفاه حال مشتریان پروپاقرصش، پیک متوری رایگانی را هم برای مغازه خود در نظر گرفته است.

حال همین فرد با دین اسلام اشنا شود و علاقمند است که مسلمان شود


در اینجا ممکن است چند حالت پیش بیاد.

حالت اول؛

او با پذیرش اسلام،کرکره مغازه شراب فروشی خود را پایین می کشد و به کسب روزی حلال می پردازد


حالت دوم؛

او همچنان در مغازه مشغول شراب فروشی است ولی دامنه باورها و اعتقادات و فعالیت هایش وسیع تر می شود، یعنی اگر قبلا فقط بین خانه و یا مغازه در رفت و امد بود این بار علاوه بر ان به مسجد یا مکان های مذهبی هم می رود و در ایام رحلت یا شهادت ، با چسباندن پرچم های سیاه ابراز وجود مذهبی میکند و حتی در شب احیا از دادن هرنوع خدماتی به مشتریانش جدا معذور است.


وقتی به خود و امثال خود نگاه می کنم

می بینم که ما جز دسته دوم هستیم، یعنی با معتقد شدن به اسلام،چیزی در زندگی ما دگرگون نمی شود بلکه از لحاظ باورها و رفتارها وسیع تر و تپل تر شده ایم.

مثال؛

بعضی از افراد رباخوار هستند ولی در بعضی مراسمات مذهبی نقش فعالی دارند

بعضی خانم ها حجاب و روابط محرمی و نامحرمی را رعایت نمی کنند ولی پایه ثابت هیت های مذهبی خانگی هستند

و...


یا فرض کنیم

شخصی خانه قدیمی و در حال ریزش دارد، بجای انکه این خانه قدیمی را خراب کند، می رود زمین های اطراف خانه را می خرد و شروع به ساختن خانه های جدید و شیک می کند.

این شخص نه تنها خانه در حال ریزش را خراب نکرد بلکه با ساختن خانه های دیگر،ملک و وسعت زمین خودش را وسعت بخشید، اما همچنان خانه قدیمی قابل سکونت نیست.


ادامه دارد...



  • محمدامین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی